Nejlepší výlet do Brisbane

Ahoj,

Vítám Vás u dalšího článku o mé výměně v Austrálii, tentokrát o patnáctém (26. 10. – 3. 11. 2017) týdnu na australském kontinentu. Doufám, že si ho užijete.

Ve čtvrtek jsme vstávali velmi brzy. Museli jsme se rychle připravit, jelikož odjezd byl vyhlášen na pátou. Vydali jsme se na cestu dlouhou šest hodin. Řekla bych, že asi už tušíte kam. Jeli jsme do BRISBANE <3. Okolo sedmé jsme zastavili v Milesu a měli snídani. Bylo dost větrno. Pro tentokrát jsme bydleli u mé host ségry Brooke. Na oběd jsme jeli do obchoďáku Brookside.  Pak jsme jeli na nákupy do obchodu, který mi připomínal Hornbach, ale bylo to mnohokrát větší. Na večer jsme se vypravili do nového domu mého host bratra Trenta. K večeři jsme měli pizzu a dívali se na finální epizodu Bachelorette. Byl to úžasný večer, plný nezapomenutelných hlášek, smíchu a zmrzliny.

V pátek ráno jsme vstávaly také docela časně, ale naštěstí ne tolik jako předešlý den. Dopoledne jsme měli morning tea s Gregovou mamkou. Po poledni nás (mě a Annu) Loreen vysadila u obchoďáku, kde je i kino. Vybraly jsme si film Home again, toto rozhodnutí nám dalo docela zabrat. Poté, jsme se šly podívat do obchoďáku, jelikož jsme měly ještě čas před filmem. V jednom obchodě jsem si koupila australskou vlajku. Naším dalším úkolem bylo koupit lístky na film. Nebyl tam žádný člověk, co by je prodával, ale byl tam automat. Naštěstí jsme koupily ty správné. Myslela jsme, že lístky budou o dost dražší, než jsem si myslela. Lístek byl za 12 dolarů, což je na australské poměry málo. Pak jsme si koupily pop-corn a pití. V kinech tady mají ty nejpohodlnější sedačky na světě. Jsou super pohodlný, mají podložky pod nohy, držáky na pití a pop-corn. Fakt úžasný, kdyby ten film nebyl tak super vtipný, byla bych usnula.  Jediná špatná věc byla, že pop-corn došel asi po 20 minut po reklamách. Na večeři jsme se vydali ke Gregově sestře a bylo to zase super, velká, velká legrace. K večeři jsme měli tortily a domácí zmrzlinu.

V sobotu jsme vstávaly trochu později. Loreen nás hodila na vlak, kde jsme musely dost přemýšlet nad koupí lístků. Byl tam jen automat a nikde tam nebylo: Klikněte, zde jestli jste technicky neschopný výměnný student. Nikde nikdo, tak jsme prostě koupily nějaký lístky. Naštěstí to byly ty správný a nakonec jsme i nastoupily i do správného vlaku. Když jsme se dostaly do centra, vyšly z nádraží, tak první, co jsme viděly, byly tanky, vojenská vozidla a vojáci. Říkala jsem si: Co se sakra děje? Lidé postávali okolo, mávali na vojáky a fotili si vozidla. Byla to nějaká vojenská přehlídka. S Annou jsme se nějakým zázrak protlačily k obchoďákům a asi hodinu nakupovaly. Poté se k nám připojila Marie-Louise (výměnná studentka z Dánska) a šly jsme se podívat na Southbank (část Brisbane, kde jsou umělé pláže, promenády, kavárny a spousta dalšího). Vyfotily jsme se s vojáky a šly na oběd do jedné z mnoha restaurací. A znova obchody. Tentokrát jsem si ani nic moc nekoupila. Okolo třetí jsme se vydaly směrem k nádraží. Udělaly jsme zastávku ve Starbucksu. Měla jsem výborné frappé s příchutí pashion fruit a mango. Na nádraží jsme si zase koupily lístky na vlak a šly jsme za obsluhou, abychom se dostaly na nástupiště. Jenže paní nám řekla, že jsme si koupily lístky na autobus. Asi jsme se zatvářily tak zoufale, že nám řekla, ať jdeme, že je to v pohodě. Loreen nás vyzvedla na zastávce blízko domu Brooke. Jely jsme vyzvednout plavky a jely k Trentovi, který má u nového domu i bazén. S Annou jsme tam statečně vlezly, i když to bylo ledový, jak Severní ledový oceán. Asi po 5 minutách jsme vyběhly ven s tím, že možná jsme ze „zimních“ zemí, ale bazény máme vyhřívané. Měly jsme večeři (thajskou kuchyni) s Tegan (moje další host sestra), Trentovým kamarádem, Gregovým synovcem, jeho ženou a dcerou. Byla to neuvěřitelná legrace. Jeden z nejlepších večerů vůbec. A potkala jsem prvního člověka v Austrálii, který rozumí hokeji. Sice nebyl fanoušek Tučňáků, ale nevadí. Smála jsem se jako dlouho ne.

V neděli ráno jsme se nasnídaly a jely s Loreen vyzvednout Gregovu mamku. Měli jsme rodinný oběd a pak jsme jely s Loreen do nákupního centra, které je obří (něco jako Futurum v HK), ale větší. Koupila jsem si kraťasy a s Annou jsme se rozhodly, že příště nepojede do Queen Street Mallu, ale do tohohle obchoďáku. Pak jsme jely k Brooke a pomohly ji připravit BBQ. Bylo pozváno 14 lidí, takže jsme musely připravit hodně jídla. Problém byl v tom, že začalo pršet. Takže se konal plán B, místo abychom seděli na zahradě, jsme to připravily na verandě. Zase byla spousta legrace a já měla možnost lépe poznat dalšího z Gregových bratrů a jeho manželku.

Pondělí byl den ve znamení cestování. Poprvé jsme odjeli z Brisbane a bylo světlo. Vyjížděli jsme okolo deváté. Rozloučili jsme se s Brooke a vyrazili na cestu. Jeli jsme směrem ke Gold Coast, ale náš cíl byl někde v půli cesty mezi Brisbane a Gold Coast. Vyzvedávali jsme nový přívěs, který byl větší, než jsem očekávala. Myslela jsem, že dáme ten nový přívěs na ten, co už jsme měli, ale bylo to přesně naopak.  Asi po hodině byl přívěs úspěšně naložen na ten nový a my mohli vyrazit. Ten nový přívěs dělal zvláštní věci s autem, takový divný cukání. Cestou jsme se stavili v restauraci specializované na masové koláče (pie). Můj byl výborný, ale hrozně horký. Cestou jsme vyzvedli ještě pár věcí. Celou dobu jsem si četla nebo spala. V Toowoombě jsme měli zmrzlinu a v Chinchille jsme se stavili v McDonald’s na tortille. Domů jsme přijeli okolo deváté. Byl to super úžasný výlet.

Aby se neřeklo, šla jsem v úterý do školy :-D. Nebudu vás zatěžovat s tím, co bylo ve škole, protože zrovna ten den se nic světoborného nestalo. Odpoledne jsme s Loreen jely nakupovat jídlo pro Grega a kluky, jelikož odjížděli ve středu do Quilpie za prací.

Středou začal nový měsíc. Měsíc listopad. V Česku znamená listopad vytahování zimních bund a „nadšení“ z toho, že přichází sníh. Tady lidé vytahují plavky a víc opalovacího krému. Po škole jsem šla domů pěšky. K večeři jsme si ohřály špagety a koukaly na televizi.

Čtvrtek je den dvouhodinovek. Dvě angličtiny, dvě matematiky, dvě study. Parádní den. Po škole mě vyzvedla Loreen a k večeři jsme měly dýňovou polévku. Okolo 6:30 mě Loreen hodila ke kulturního centru, kde se konala Presentation night, což je školní akce, na které se předávají nejrůznější ocenění. Kulturní centrum bylo nacpané k prasknutí. Byla to i docela legrace. Něco nového, každý den :-D.

Pátek, poslední den v týdnu školáka. Hurá :-D. Odpoledne mě a Annu vyzvedla Loreen a jely jsme domů. Loreen jela do Pinaroo a mezitím přijela Loreenina sestra. Okolo 17:30 jsme se vypravily na Moonlight Fair. Moonlight Fair je takový školní festival, jehož účelem je získat peníze pro školu. Byly tam nějaké stánky s jídlem a dalšími věcmi, pouťové atrakce, soutěž talentů a další. Bylo super sejít s kamarády i mimo školu. Měla jsem kanadské palačinky, mňamka :-D. Byly i s javorovým sirupem. Domů jsme dorazili okolo půl desáté. Volala jsem s mojí nejlepší kamarádkou, což bylo moc super. Anna taky volala s kamarádkou a pak jsme kecaly spolu, z čehož vyplývá, že jsme šly spát hodně pozdě.

Doufám, že jste si tento článek užili.

Z Queenslandu zdraví,

Míša ❤

Leave a comment